Zimné počasie so sebou prináša viaceré špecifiká, ktoré ovplyvňujú všetky vozidlá a elektromobily nie sú výnimkou. Keďže je ich hlavným zdrojom pohonu batéria, tá je na chladnejšie počasie jednoducho citlivejšia. Ako uvádza portál electrek.co, Tesla Model S vytvorila rekord zimného dojazdu. V rozsiahlom teste v chladnom počasí, ktorý sa uskutočnil v Nórsku, sa zúčastnilo až 29 elektromobilov.
Dojazd elektromobilov v zime sa v porovnaní s teplým počasím čiastočne zníži, čo spôsobuje okrem zloženia batérie aj fakt, že počas nízkych teplôt aktívnejšie využívajú vodiči kúrenie, vyhrievanie volantu či sedačiek a ďalšie iné spotrebiče, ktoré samozrejme zvyšujú spotrebu a tým znižujú celkový dojazd vozidla.
V Nórsku sa testovalo až 29 elektrických vozidiel
V Nórsku sa už pravidelne uskutočňujú rozsiahle testy dojazdu a účinnosti elektromobilov v chladnom počasí. To je asi najväčší “problém”, ktorý trápi viacerých potenciálnych kupcov, žijúcich v chladnejších klimatických podmienkach. Tento rok sa testu zúčastnilo až 29 rôznych modelov elektrických vozidiel a testovalo sa na trase medzi mestami Oslo a Hjerkinn. Teploty sa pri teste pohybovali medzi -5 °C a -10 °C.
Tesla Model S prejazdila podľa vyhodnocovacej tabuľky vzdialenosť až 530 km. Na dosiahnutie cieľového miesta jej chýbalo iba 15 km. Testovaný dojazd je len o 16,40 % nižší v porovnaní s oficiálnym dojazdom 634 km, ktorý prezentuje výrobca.
Tesla Model S ako jediná prekonala hranicu 450 km
Tesla sa zároveň stala jediným vozidlom, ktoré prekonalo hranicu dojazdu 450 km. Tento výsledok je o to pozitívnejší, že u väčšiny ostatných testovaných vozidiel bol dojazd ovplyvnený chladným počasím takmer o 20 – 30 %.
Na druhom mieste skončil Mercedes EQE 300 s dojazdom 409 km a zaznamenal tak až 33% odchýlku od svojho oficiálneho papierového dojazdu. Ostatné údaje a testované elektromobily môžete vidieť nižšie v tabuľke:
Model | WLTP dojazd v km | Reálny dojazd v km | Rozdiel dojazdu v km | Percentuálny rozdiel dojazdu |
---|---|---|---|---|
Tesla Model S Standard | 634 | 530 | 104 | 16,40 % |
Mercedes EQE 300 | 614 | 409 | 205 | 33,39 % |
BMW i7 xDrive60 | 595 | 424 | 171 | 28,74 % |
NINE ET7 | 580 | 434 | 146 | 25,17 % |
BMW i4 eDrive40 | 565 | 434 | 131 | 23,19 % |
Tesla Model X Plaid | 543 | 444 | 99 | 18,23 % |
Nissan Ariya 2WD | 533 | 400 | 133 | 24,95 % |
Volkswagen ID.5 Pro | 526 | 378 | 148 | 28,14 % |
Bid Han | 521 | 406 | 115 | 22,07 % |
Hongqi E-HS9 prototype 120 kWt | 515 | 389 | 126 | 24,47 % |
Škoda Enyaq Coupe RS | 510 | 338 | 172 | 33,73 % |
Toyota BZ4X 2WD | 503 | 323 | 180 | 35,79 % |
Voyage Free | 501 | 391 | 110 | 21,96 % |
Hongqi E-HS9 | 465 | 303 | 162 | 34,84 % |
Kia Niro EV | 460 | 343 | 117 | 25,43 % |
Tesla Model Y 2WD | 455 | 337 | 118 | 25,93 % |
Hyundai Ioniq 5 4WD | 454 | 345 | 109 | 24,01 % |
Mercedes EQB 250 | 452 | 334 | 118 | 26,11 % |
MG ZS LR | 440 | 352 | 88 | 20 % |
JAC e-JS4 | 433 | 323 | 110 | 25,40 % |
BMW iX1 | 428 | 337 | 91 | 21,26 % |
Renault Megane | 428 | 318 | 110 | 25,70 % |
MG 4 | 425 | 338 | 87 | 20,47 % |
Kia EV6 GT | 424 | 349 | 75 | 17,69 % |
BYD Atto 3 | 420 | 311 | 109 | 25,95 % |
Volkswagen ID Buzz | 408 | 310 | 98 | 24,02 % |
MG 5 | 380 | 313 | 67 | 17,63 % |
MG Marvel R | 370 | 308 | 62 | 16,76 % |
Maxus Euniq6 | 354 | 317 | 37 | 10,45 % |
Pri nízkych teplotách, ktoré sú často typické aj pre našu krajinu, môžu mať niektoré elektromobily znížený dojazd aj o 40 %. Nejde však len o elektrické vozidlá, ale aj o bežné vozidlá so spaľovacími motormi. Tie majú v rovnakých podmienkach tak isto zvýšenú spotrebu paliva, alebo ovplyvnený výkon.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom