Portál Electrek otestoval elektrický Ford Mustang Mach E v nízkych teplotách. Pozrite si, ako sa mu darilo v zimnom teste a či je lepší, ako konkurent od Tesly.
Zimný test Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E je prvým modelom Fordu postaveným od podlahy ako elektrické vozidlo. Ide o odvážny krok americkej automobilky, keďže naň dal značku legendárneho športového spaľovacieho vozidla. Mnohí sa zhodujú, že model predstavuje novú éru automobilky a ide do najdôležitejší Mustang za desiatky rokov. Šofér sa s Mustangom vybral z mesta New York do 290 km vzdialeného miesta smerom na sever v štáte Vermont a následne naspäť do New Yorku.
Interiér a exteriér
V teste redaktor často prirovnával Mustang Mach-E s priamym konkurentom – Teslou Model Y. Mach-E má vyššiu, širšiu a dlhšiu prednú časť vozidla ako Model Y. Napokon je to vidieť aj z pohľadu šoféra, kde je kapota vozidla v zornom poli. Obe vozidlá majú panoramatickú strechu, avšak Mustang má podľa redaktora Electrek komfortnejší podvozok.
V interiéri sa Mach-E evidentne inšpiroval u Tesly, disponuje obrovským centrálnym displejom v štýle aktuálnych vozidiel Tesla Model S/X. Volič smeru jazdy funguje v elektrickom Mustangu ako otočné koliesko na stredovej konzole. Výhody interiéru spočívajú v tradičnejšom prístupe v ovládaniu. Minimalizmus, ktorý Tesla aplikuje vo svojich vozidlách a ktorý niektorým fanúšikov prekáža, neexistuje v Mach-E.
Ide napríklad o ovládanie stieračov predného skla, ktoré sa ovládajú cez klasickú páčku pod volantom. Model má aj viac priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách – konkrétne nad hlavou a vo výške posedu od podlahy. Takisto je viac priestoru pre veľkého psa v kufri.
Na centrálnom displeji je nalepené otočné koliesko na ovládanine rôznych funkcií. Otočné kolieska sú aj na volante, takže to na displeji nemá veľmi praktické využitie. Jednou s nevýhod Mustangu je, že predná kapota sa nedá otvoriť cez mobilnú aplikáciu a ani cez centrálny displej (ako v Model Y), ale len tradičnou páčkou pri nohách vodiča. Mustang Mach-E má aj bezdrôtovú funkciu Apple CarPlay a Android Auto, ktoré údajne na veľkom displeji fungujú skvele. Model Y tieto aplikácie nemá.
Brilantná kvalita spracovania Mach-E
Najväčšou výhodou Mach-E oproti Modelu Y je jeho kvalita spracovania. Redaktor Electreku sám vlastní Model Y a tvrdí, že na ňom našiel znaky zlej kvality spracovania na karosérií, ako aj v interiéri. Už pri preberaní Modelu Y pochopil, že kontrolu kvality si musí vykonať sám.
Našiel na vozidle už klasické chyby ako zlé lícovanie dielcov karosérie, alebo rozklepaný zvuk pri zatváraní dverí. Ford Mustang Mach-E evidentne prechádza dôslednejšou kontrolou kvality ako elektromobily Tesly. Dvere sa zatvárajú s perfektným zvukom bez klepania. Dúfame, že Tesla pri výrobe Modelu Y v Nemecku zavedie dôslednejšiu kvalitu spracovania.
Dojazd a nabíjanie v zime
Dojazd testovaného modelu Mach E First Edition je 435 km (EPA) s využiteľnou kapacitou batérií 88 kWh (celková 98 kWh). Pri nastavení navigácie do 290 km vzdialeného miesta vo Vermonte zobrazoval Mach-E dojazd 328 km EPA. Tento dojazd vypočítalo vozidlo na základe vonkajšej teploty a predošlého štýlu jazdenia. Keby takýto dojazd zobrazovala Tesla Model Y, v praxi by to nezvládla, pretože Tesla preceňuje svoj odhadovaný dojazd.
Mach-E totiž svoj zobrazovaný dojazd podceňuje a v skutočnosti prejde ešte viac. Ako sa aj ukázalo v tomto prípade, elektromobil došiel do destinácie s pohodlnou rezervou 64 km. Mach-E môže teoreticky dostať v budúcnosti navýšenie dojazdu cez softvérovú aktualicáziu. Stalo sa to v modeloch Audi e-tron alebo Jaguatr I-Pace, ktorý používajú rovnaké batérie od LG Chem.
V nabíjaní elektrický Mustang výrazne zaostáva za Teslou. Vlastne je Tesla vďaka sieti Supercharger v nabíjaní ďaleko pred akýmkoľvek elektromobilom na trhu. Hlavne vďaka vysokej rýchlosti nabíjania a funkcii Plug and Charge. To znamená, že sa majiteľ elektromobilu nemusí autorizovať žiadnou RFID/bankovou kartou alebo aplikáciou. Touto funkciou disponuje aj Mache-E, zatiaľ však len v nabíjacej sieti Electrify America (EA).
Plug and Charge (zasuň a nabíjaj) má oficiálne fungovať pre Mach-E aj na nabíjačkách EvolveNY, Electrek však zistil, že to nefunguje. Po nejakom čase sa podarilo autorizovať na tejto nabíjačke cez mobilnú aplikáciu a výkon (v zime pri teplote -14°C) bol 46 kW pri 40% stave nabitia. Model dokáže prijať max. nabíjací výkon 150 kW. V cene modelu je aj 32A domáci nabíjací adaptér, s ktorým model nabij cca 50 km dojazdu za hodinu.
Mustang Mach E je veľmi dizajnovo vydareným autom s množstvom priestoru pre 5 pasažierov, aj veľkého psa. Je rýchly a má skvelý dojazd, ktorý zvykne ešte podceniť. Je chvályhodné, že Ford priniesol elektromobil na vysokej úrovni už pri svojom prvom modeli s týmto pohonom. Časom sa bude len vylepšovať, vďaka softvérovým aktualizáciám.
Celkovo ide o kvalitné vozidlo a myslíme, že si ho obľúbi veľa zákazníkov. Ako sa vám páči tento model? Dajte nám vedieť v komentári pod článkom.