Testy dojazdu elektromobilov sú veľmi populárne a zaujímavé. O to viac, ak niekto zoberie takýchto modelov viac a skúša dojazd v reálnych podmienkach súčasne. Presne toto urobil YouTube kanál carwow, no v tomto prípade sa zameral na jeden špecifický segment – SUV. Na tému upozornil portál Insideevs.
1 test, 6 elektromobilov
Skutočnosť v bežnom svete je taká, že takmer nikto nikdy nevybije svoj elektromobil do úplnej nuly a už vôbec nie z plného nabitia. Takýto test je peknou ukážkou toho, čo dnešné elektromobily naozaj zvládnu pri plnom využití batérie. Toto konkrétne video porovnáva 6 populárnych SUV, pričom vôbec nepozerá na cenu vozidla. Modely sú teda nasledovné:
Pre účely testu bolo každé z týchto vozidiel nabitú úplne na 100 %. Jazda bola klasická, pri dodržiavaní maximálnych rýchlostných limitov a bez obmedzenia komfortu, takže so zapnutou klimatizáciou. Kompletný test so všetkými detailmi si môžete pozrieť vo videu nižšie, článok slúži len ako krátke zhrnutie toho najdôležitejšieho. V prípade každého elektromobilu bola testovaná verzia s najdlhším dojazdom. Ide teda o varianty s veľkou batériou a pohonom zadných kolies.
Hneď na úvod musíme poznamenať, že nás čísla veľmi neprekvapili. Minimálne z pohľadu, že žiadny z elektromobilov nedosiahol dojazd, ktorý uvádza výrobca. Dôvod je veľmi jednoduchý – test bol robený pri diaľničnom tempe, kedy majú elektromobily všeobecne najvyššiu spotrebu, čiže najkratší dojazd.
Nie je žiadnym prekvapením, že najďalej zašli modely s najväčšími batériami. Polestar 4 a Porsche Macan zvládli prejsť cez 500 kilometrov, no mali aj pomerne vysokú spotrebu. Kapacita batérie to ale dohnala. Naopak najnižšiu spotrebu zaznamenala Tesla Model Y spolu s Ford Explorer EV, oba modely zhodne po 16,3 kWh/100 km. Najhoršie z testovaných vozidiel dopadol Q4 E-Tron, ktorý so spotrebou 21,7 kWh/100 km prešiel „len“ 431 kilometrov. Presné detaily si môžete pozrieť v tabuľke vyššie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Volkswagen prehodnotil svoj spôsob predaja. Náklady boli až príliš vysoké
- Prieskum spokojnosti majiteľov: V TOP 3 sú dve automobilky vyrábajúce len elektromobily
- Xiaomi YU7: Výrobca elektroniky ukázal elektrické SUV, ktorým chce konkurovať Tesle Model Y
Čo sa týka deklarovaného dojazdu vs. toho reálneho, najlepšie na tom je Polestar 4, ktorý toto splnil na 90 percent. Naopak najhoršie na tom v tomto smere bol Ford, ktorý dosiahol len 78 percent u udávaného dojazdu.