MojElektromobil

Poskytovatelia nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily neustále rozširujú svoju sieť, prípadne vylepšujú už aktuálne nabíjacie body. Infraštruktúru je potrebné budovať neustále, aby nám v tomto smere neušiel vlak, pretože počet elektromobilov na cestách bude neustále pribúdať. Síce nie takým rýchlym tempom ako v západnej Európe, no aj na Slovensku registrujeme neustále zvyšovanie predajov. Téme sme sa podrobnejšie venovali v článku Medzi Slovákmi rastie záujem o elektromobily. Toto sú aktuálne čísla.

Čo sa týka nabíjacej infraštruktúry, v októbrovej štatistike od SEVA na Slovensku za posledné 3 mesiace pribudlo 88 nabíjacích bodov v 30 lokalitách. Spolu máme k tretiemu kvartálu roka 2023 verejne dostupných 1748 nabíjacích bodov a 724 nabíjacích staníc.

ZSE Drive teraz na svojom facebookovom profile informuje o zlepšovaní už existujúcej infraštruktúry. Konkrétne ide o dve lokality. V Beladiciach budú stojany číslo 7 a 8 dočasne mimo prevádzky, lokalita Pezinok bude mimo prevádzky celá. Dôvodom je zvýšenie existujúceho nabíjacieho výkonu na 300 kW. Kedy budú tieto nabíjačky opäť k dispozícii,  zatiaľ nevieme. Poskytovateľ bude svojich zákazníkov včas informovať.

Pomocou Facebooku svojich zákazníkov informovala aj spoločnosť GreenWay, a to o úplne novej nabíjacej lokalite. Nachádza sa v Košťanoch nad Turcom (blízko Martina) pri showroome automobilky Škoda. Vyhľadať si ju môžete už aj na mape v aplikácii GreenWay, prípadne na webe.

greenway nabijacka kostany nad turcom
Nabíjačka v Kosťanoch nad Turcom | Zdroj: GreenWay

Skladá sa z troch nabíjacích bodov. Prvým je klasický Type2 konektor s výkonom 22 kW pre pomalé AC nabíjanie, ďalšie dva sú CCS s maximálnym výkonom 150 kW.

Zoznam nabíjačiek na Slovensku a v Českej republike si môžete pozrieť aj na webe Nabijame.sk.

Náš tip
Do Šurian prichádza obrovská investícia. Budú sa tu vyrábať batérie do elektromobilov
23. novembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+