MojElektromobil

Slovenský poskytovateľ nabíjania ZSE Drive opäť poteší majiteľov elektromobilov. Pribudnú nové ultrarýchle nabíjacie stanice, nabíjacie huby s viacerými stojanmi, aj nové rýchlonabíjacie lokality.

Budča už obojsmerne

Prvá ultrarýchla nabíjacia stanica na Slovensku v Budči dostáva dvojičku na druhej strane rýchlostnej cesty R1. ZSE Drive zároveň zvyšuje ich nabíjací výkon na avizovaných 350 kW.

“V ZSE Drive sa snažíme šetriť váš čas a neustále zvyšovať výkon našich nabíjacích staníc. Jednou z nich je tá na odpočívadle Budča, ktorou sme ako prví na Slovensku priniesli ultrarýchle nabíjanie na rýchlostnú cestu R1. V súčasnosti zvyšujeme rýchlosť na 350 kW dostupných po oboch stranách rýchlostnej cesty”, uvádza ZSE Drive.

Ultrarýchlo aj v Bratislave, Košiciach a Tatrách

Okrem Budče ZSE Drive už v najbližších dňoch spustí nové ultrarýchle nabíjacie huby v Bratislave a Košiciach. Nabíjacími hubmi ZSE označuje miesta s viac ako 2 nabíjacími stojanmi. Všetky majú mať výkon až 350 kW, čo z nich robí prvé nabíjačky na Slovensku schopné nabiť naplno a bez limitov napríklad Porsche Taycan alebo novú Teslu Model 3.

Ako sme už dávnejšie avizovali, ZSE Drive pokryje svojou nabíjacou sieťou aj Vysoké Tatry. Prvá rýchlonabíjacia stanica už čaká na spustenie na parkovisku pri autobusovej stanici v Tatranskej Lomnici.

Vlajkovou loďou ZSE Drive pre návštevníkov Vysokých Tatier bude ale nový moderný ultrarýchly hub v Novom Smokovci. Ten má priniesť taktiež plný výkon 350 kW a to na viacerých stojanoch.

Ultrarýchle stojany od ABB

Kým na prvej ultrarýchlej nabíjacej stanici v Budči ZSE Drive testovalo technológiu od firmy EV Tronic, v nových lokalitách siahol už po osvedčenej značke ABB. Tie podporujú dvojicu DC konektorov – CCS a Chademo.

abb terra hp

Novinky v cenníku

Od 1. 11. 2019 sa upravuje aj cenník. Cenovku získalo ultrarýchle nabíjanie. To bude o 10 centov na kilowatthodinu drahšie ako rýchlonabíjanie. Cena za ultrarýchle nabíjanie sa však bude uplatňovať iba pri aktuálnom nabíjacom výkone vyššom ako 50 kW. V prípade ak nabíjací výkon bude 50 kW a menej, uplatní sa štandardná cena. Program Flat bude mať ultrarýchle nabíjanie zahrnuté v predplatenom objeme energie.

Dobrou správou je aj predĺženie doby nabíjania bez “parkovného”. Kým u ultrarýchlych staníc zostane bez parkovacieho poplatku prvých 60 minút, u klasických 50 kW DC staníc sa predĺži na 90 minút.

Názor redakcie

ZSE Drive opäť prekvapuje rýchlosťou rozširovania svojej siete. Prichádzajú nielen 3 nové a 1 staronová lokalita s ultrarýchlym 350 kW nabíjaním a viacerými stojanmi, ale aj ďalšie lokality s 50 kW nabíjačkami. Čerešničkou na torte sú nové verejné AC stanice, ktoré využijete počas parkovania v bratislavskom Digital Parku, Business centre na Plynárenskej, Slnečniciach či v hoteli Loft.

Vyššia cena za ultrarýchle nabíjanie je nevyhnutnosťou pre optimálne využitie nabíjacej infraštruktúry. To, či nižšia cena pre elektromobily s nabíjacím výkonom do 50 kW je správnym rozhodnutím a nebudú tak zbytočne blokovať ultrarýchle stojany, ukáže až čas.

Motiváciou využiť ten správny stojan môže byť nové nastavenie “parkovného”. To sa u ultrafastov uplatní už po 60 minútach. Chválime predĺženie limitu pre 50 kW rýchlonabíjacie stanice na 90 minút.

Aký máte názor na novinky vy? Napíšte nám v diskusii pod článkom.

 

17. októbra 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+